Examen suficiència 3r ESO A i B 2009-2010

6 06 2010

Φίλοι,

Us deixo el document que us servirà per preparar millor l’examen de suficiència. Hi consten els contiguts que cal saber per superar les Matemàtiques de 3r ESO, amb alguns exemples que permeten acabar de definir els continguts.

Continguts examen suficiència


Accions

Information

17 responses

10 06 2010
Javi Rodriguez

Moltes gracias albar pero si us plau si tenim que anar a recupera la tercera abaluació que entra d’aquestes pagines

moltes gracias

10 06 2010
Àlvar

Hola Javi!

Allò que entra és: equacions de primer i de segon grau, sistemes d’equacions i funcions i gràfiques.

Fins demà,

Àlvar

11 06 2010
Rosana Donadios

Hola Àlvar!
Moltes moltes gracies per aprovar-me de veritat😀 !!

Ja estic amb el preexamen, una pregunta: donarás les respostes? Quan?

Sin tinc un altre dubte ja m’aniré passant, adeuu!! Bon cap de setmana!

11 06 2010
Javi Rodriguez

Moltes gracies:D

11 06 2010
Rabab

Àlvar una cosa que aquest examen es de tot el curs o nomes 3r trimestre?¿

Gracies adeu

11 06 2010
Júlia Zapata

Álvar i si tenim que recuperar el segon i el tercer quins tenim que fer??

11 06 2010
Àlvar

Hola a tots!

Molt bé Rosana, aquest és l’esperit necessari! D’altra banda, els fulls que teniu no és un pre-examen, sinó els continguts que cal estudiar per a l’examen de recuperació i millora de nota. Els exemples els he tret dels exàmens que heu anat fent al llarg del curs, dels quals ja teniu la solució. Però, ja saps, que si tens qualsevol dubte, pots dirigir-te a aquest blog!

Rabab i Júlia, ja sabeu que vosaltres teniu pendents el 2n i el 3r trimestre, heu de preparar, doncs, tots els continguts a partir dels polinomis.

Prepareu l’examen a consciència, que val molt la pena!!!!!!!!

Molt bon cap de setmana a totes i tots!!

Àlvar

12 06 2010
abisola

Hola Alvar!!
donarás les respostes aqui en la web ?? no sé si tinc les repostes correctes o no…

12 06 2010
Júlia Zapata

Moltes gracies Álvar!🙂

12 06 2010
Rabab

Llavors es desde la segona pagina no¿?
Nomes la 1 pagina la k no tenim k fe oy?¿

gracies bon cap de semana…

12 06 2010
Àlvar

Hola Abisola!

Els exercicis d’exemple corresponen a problemes d’examen, dels quals ja teniu la solució. De totes maneres, si tens algun dubte respecte d’alguna qüestió en concret, digues-m’ho!

Si Rabab, a partir de la 2a pàgina, inclosa!

Fins aviat!

13 06 2010
Rosana Donadios

Àlvar, tinc un problema amb l’exercici 3, les fraccions generatrius:

(b) Diem que x=1,4\widehat{02}
Després multipliquem per 1 i tants zeros com números hi hagi entre la coma i el periode: 10x = 14,\widehat{02}.

Com ara tenim un nombre periodic pur, multipliquem per 1 i tants zeros com nombres hi hagi en el periode en aquest cas, 100\cdot 10x = 1000x =  ?
Aqui ve el meu dubte: al multiplicar 100 per 14.\widehat{02} , em dona 1402; que faig amb el periode 02? El continuo?

Només era això, gràcies!

14 06 2010
Àlvar

Rosana, m’he permès arreglar una mica el teu comentari perquè s’entenguin millor les expressions matemàtiques.

En l’exemple que planteges, es tracta de restar-li 14 a 1402 i dividir el resultat per 990 (és a dir, tants 9 com sifres tingui la part decimal periòdica i tans zeros com xifres tingui la part decimal no periòdica). Així:
x=\dfrac{1402-14}{990}=\dfrac{1388}{990}=\dfrac{694}{495}

Tot això es pot justificar, és clar, i, en part, es basa en els productes per la unitat seguida de zeros que tu planteges. Observa:

Partim de x = 1.4\widehat{02}. Si ho multipliquem per 1000 arribem a 1000x = 1402.\widehat{02}. Si, ara, li restem 10x = 14.\widehat{02}, tenim 990x = 1402-14=1388, d’on immediatament obtenim el nostre resultat.

Però crec que, ara, potser val més aprendre la regla de formació de memòria.

Fins aviat!

15 06 2010
jamila

Ola Àlvar
M’ estic mirant els continguts de l’ examen de demà i tinc un problema amb lo de simplificar les expressions i donar el resultat en forma de potencia.

I espero que l’ EXAMEN de demà sigui fàcil eh!!!!
Fins demà

15 06 2010
Àlvar

Hola Jamila,

Respecte del teu dubte, a no ser que especifiquis una mica, només puc dir-te que et miris els comentaris de Preparació examen dilluns 26, 3r ESO A i B , que corresponen a l’entrada del 25 d’octubre on, precisament, es tractava de la preparació de l’examen de potències.

L’examen, Jamila, no és difícil, però qui es presenti per veure si sona la flauta, sense haver fet un estudi rigurós, no l’aprovarà.

Fins demà!

15 06 2010
Rabab

Alvar una cosa k l’exemple 4 de la pàg. 2 no ho ser fer nose com es fa m’ho pots explicar siusplau!!

GRACIES….

15 06 2010
Àlvar

Hola Rabab!

El problema diu: “Una dona té 47 anys i la seva filla, 25. Fa uns anys, l’edat de la mare era el doble que la de la filla. Quina edat tenien aleshores?“.

En primer lloc identifiquem la incògnita x: els anys que han passat. Així, si la mare té 47 anys, fa x anys en tenia 47-x. De la mateixa manera, la filla tenia 25 -x. Fa x anys, l’edat de la mare era el doble que l’edat de la filla, és a dir: 47-x = 2\cdot(25-x). Si resolem l’equació trobem els anys que han passat i, a partir d’aquí, quants anys tenien aleshores mare i filla.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: