Tinc un dubte…

Plantegeu en aquesta pàgina, mitjançant un comentari, els dubtes acadèmics que tingueu.

Si voleu, podeu introduir fórmules matemàtiques. Per fer-ho, seguiu les següents instruccions:

  1. Escriviu $ latex <fórmula>$, on <fórmula> és l’expressió matemàtica que voleu escriure. ATENCIÓ: NO deixeu espai entre el símbol ‘$’ i la paraula ‘latex’.
  2. Per escriure l’expressió matemàtica, seguiu l’enllaç http://rinconmatematico.com/equationeditor/. Escriviu allà l’expressió matemàtica i enganxeu-la en substitució de <fórmula>.
  3. EXEMPLE: l’expressió \dfrac{a+b}{2} té, com a codi, $ latex \dfrac{a+b}{2}$ (però sense l’espai entre $ i latex).

27 responses

28 01 2009
MILAGROS

alvar no se on trobar teoria per aclarar uns dubtes; per exemple, per fer l’exercici 20, el B) 2z1 – 3z2

haig de multiplicar 2 per z1 i el mateix amb 3* z2 ??

si em puguesis possar un exemple;

28 01 2009
MILAGROS

ho e intentat fer, i la solució que hem dóna l’exercici 20 apartat A) es: -3 +2i

B) -4 +3i, si em poguessis dir si són correctes, t’ho agraïria, per tornar a
fer-ho en el cas que estiguin malament.

al cas dela multiplicació i la divisió ( apartats C y D ), nosé com ho hauria de fer.
.
ho sento Álvar, pero estic una mica ” espessa”

28 01 2009
Àlvar

Hola Mila! Sento no contestar-te abans, però he tingut una sortida tot el matí amb els de 2n ESO.
Efectivament, 2z_1=2(-5+3i)=-10+6i i de la mateixa manera 3z_2=6-3i. Aleshores 2z_1-3z_2=-16+9i. Respecte l’apartat (a), z_1+z_2=(-5+3i)+(2-i)=-3+2i. Revisa, doncs, l’apartat (b).

Pel que fa a la multiplicació, recorda el producte de polinomis (perquè es la mateixa idea) i tingues en compte que i^2=-1. I, pel que fa a la divisió, el primer pas a fer és multiplicar pel conjugat del denominador: \dfrac{z_1}{z_2}=\dfrac{-5+3i}{2-i}\cdot \dfrac{2+i}{2+i} i, a partir d’aquí, a multiplicar!

Per consultar dubtes respecte els nombres complexos consulta aquest enllaç.

Fins després!

10 03 2009
beatriz

Hola Alvar!!!
Sóc Bea. Sobre el exercici 3 del problema 2. Serie 1. Any 2007, no em deixa entrar a la web. Que puc fer?

10 03 2009
Àlvar

Hola, Bea! Quin és l’exercici 3? Et refereixes al problema de l’interès simple i l’interès compost? Et poso un link amb l’adreça de la pàgina de l’interès simple i la de l’interès compost.

Si et refereixes al problema del càlcul del volum d’un recipient cilíndric, aquí tens el link per calcular el volum d’un cilindre i el desenvolupament d’un cilindre.

Espero que no tinguis problemes per accedir-hi a la informació. Si no, fes-m’ho saber!

24 10 2009
Hicham Idrisi

No se fer aquest exercici i no hem practicat cap aquest exercici a la classe.
Àlvar, em pots posar un exemple, o expicar aquest exemple que hi ha continuació:
3(l’exponent)
[(-2) 2]
Gràcies.

24 10 2009
Àlvar

Hola de nou, Hicham! Suposo que et refereixes a l’exercici que apareix com [(-2)2]^3. Es tracta d’una error de picatge. De fet, hauria de dir [(-2)^2]^3. Gràcies per l’avís!

24 10 2009
Hicham Idrisi

En l’execici 3 de la preparació de l’exàmen, en el exàmen no cal posar el resultat?
per exemple:
5^4\cdot 5^5 = 5^9=1953125

24 10 2009
Àlvar

Hola, Hicham! M’he permès editar l’exemple que has posat per preguntar si cal donar el resultat. Responent a la teva pregunta, no, no cal donar el resultat. De tal manera que, seguint el teu exemple, l’exercici estaria correctament resolt així: 5^4\cdot 5^5=5^9.

24 10 2009
Hicham Idrisi

L’apartat (a) de l’exercici 5 de la preparació de l’examen, no em surt i no sé perquè, i els altres sí.

24 10 2009
Àlvar

Molt bé, Hicham, veig que estàs molt treballador!!
Per què dius que no et surt? Potser surt quelcom que no t’esperes… En tot cas et dono la solució: 1.00 \times 10^1. Segur que sí que et sortia, però no sabies ben bé com expressar-lo!

24 10 2009
Hicham Idrisi

crec, que no em surt perque la coma dona en el numero no més gran que 10 ni menys.
I moltes gràcies, Àlvar per solucionar dupté.

7 11 2009
Hicham Idrisi

Hola, Álvar.
Em pots explicar com fer el problema que hi ha a continuació, sisplau.
El problema és:

Un salt d’aigua pot subministrar una poténcia de 300 kW. Determina la poténcia útil que podrà subministrar una roda hidràulica si es calcula que té un rendiment del 75%.
Solució: 225kW.

Si la formula és: \eta = \dfrac{W_\text{u}}{W_\text{T}}.

Gracies.

8 11 2009
Àlvar

Hola, Hicham! Ah, molt bé, aprofites aquest blog per tal de resoldre els problemes de tecno… D’acord, doncs… Tenim que \eta = \dfrac{W_\text{u}}{W_\text{T}}, on W_\text{u} és el treball útil i W_\text{T} és el treball total. Malgrat que demanen la potència útil, es pot justificar que, a través del càlcul del treball, estem trobant la potència (de fet, la potència és el treball per unitat de temps).
De la fórmula anterior, deduïm que l’expressió per al treball útil és:
W_\text{u}=\eta\cdot W_\text{T}
Per tal de trobar el resultat numèric, cal tenir en compte que el percentatge cal que estigui expressat en tant per u (és a dir, cal dividir 75 entre 100). El resultat és, efectivament, 225 kW.
Espero que t’hagi servit i que la Montse et posi bona nota!
Fins demà!

23 11 2009
adri

muy bien el bloc =)

23 12 2009
Albert Sicilia

Álvar, si suspenc el treball de nadal no recupero oi?
es qe no se fer res xD

24 12 2009
Albert Sicilia

un altre cosa, en el resultats, podem posar el resultats directament, o hem e posar els pasos?

24 12 2009
Àlvar

Hola Albert!

Primer, i aquest és un comentari que t’ha de servir, no només per els teus estudis, sinó també per a la teva vida professional futura: quan hom, com et passa a tu ara (a mi també m’ha passat!), no sap fer res de la tasca que li encomanen té un problema al qual ha de posar/buscar solució. Com? No tens altre remei que començar des del principi: agafa els teus APUNTS, i el LLIBRE DE TEXT, i estudia’ls, poc a poc i amb atenció; sobretot estudia els exemples! Veuràs com, de mica en mica, vas entenen els exercicis!!

Segon, quan et posis, tu, a resoldre els exercicis, NO et saltis cap pas. NO creus que té poc sentit que em diguis que no entens els exercicis i, alhora, em preguntis si pots posar el resultat directament! A més, com vols que valori la teva feina si no la veig reflectida en els teus exercicis.

Tercer, a mi tampoc no m’agradaven les matemàtiques fins que vaig començar a treballar-les seriosament i, com a conseqüència, a entendre-les!! Fes-me cas, Albert: segueix seriosament les indicacions que t’he donat i veuràs com les coses, a Matemàtiques, et van molt millor: presentaràs uns bons exercicis, els propers trimestres els superaràs sense problemes i, al final de curs, no hauràs de recuperar res!!

Uf! Quin rotllo…

Per qualsevol altre dubte, aquí tens el Pentàgon!

Albert, que passis unes MOLT BONES VACANCES DE NADAL!!!!!!!!!!!!!!

Àlvar

25 12 2009
Albert Sicilia

gracias, intentare fer-hos lo millor possible

27 12 2009
Hicham Idrisi

Hola Àlvar.
Si tinc aquesta operació 7 ( -1 )
___ . ( ___)
4 (24)
La opero així, o no?
Gracies.

27 12 2009
Hicham Idrisi

es aquet codi l’altre no
\dfrac{7}{4} \cdot \dfrac{-1}{24}

HICHAM

28 12 2009
Àlvar

Molt bé, Hicham, si algú s’havia d’animar a escriure en codi LaTeX, aquest havies de ser tu!! Al principi costa una mica, però acaba sent molt còmode! Et dono algunes instruccions al respecte…
1. El símbol $ va al principi i al final de l’expressió matemàtica que vulguis escriure.
2. En aquest blog, després del primer símbol $, cal escriure la paraula latex i, després, deixar un espai. A continuació ja pots escriure l’expressió matemàtica.
3. El símbol de multiplicar, ·, s’escriu amb el codi \cdot.

Respecte del teu dubte, no sé que em vols dir. Si al final t’ha quedat l’operació que escrius, recorda que el producte de fraccions s’opera en línia.

Fins aviat!

Àlvar

30 12 2009
Salma Benbouhia Chouhiabi

Hola alvar
tinc un dubte:
al exercici 6 apartat (d) hi posa aixó :\left[\left(-2 \right)2 \right]^{3} i crec que hauria de posar aixó:\left[\left(-2 \right)^{2} \right]^{3}
volia saber si era un error teu o l’excercici era així
adeu
PD: es la primera vegada que faig servir el codi latex aixi que no sé si ho he fet bé bon any nou!

30 12 2009
Àlvar

Molt bé, Salma! Primer lloc, per haver utilitzat el codi LaTeX i, a més, molt bé en una expressió que, per ser la primera vegada, no era gens fàcil (recorda, però, de deixar un espai després de la paraula latex!). I, en segon lloc, per avisar-me d’un error que és tot meu: tens tota la raó, l’enunciat de l’exercici és el que dius tu: \left[\left(-2\right)^2 \right]^3.

També per a tu un MOLT BON ANY 2010!!!!!!!!!

16 01 2010
El petit problema de la setmana VII « El pentàgon de la bellesa

[…] Tinc un dubte… […]

24 01 2010
El petit problema de la setmana VIII « El pentàgon de la bellesa

[…] Tinc un dubte… […]

21 02 2010
Problemes d’equacions: exemples « El pentàgon de la bellesa

[…] Tinc un dubte… […]

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s




%d bloggers like this: