Benvinguts a les Matemàtiques!!

14 09 2009

Φίλοι,

Sigueu benvinguts a aquest nou curs acadèmic que tot just encetem!! Aquest, ja n’hem parlat, és un blog dedicat a les matemàtiques, que pretén, bàsicament, mostrar-vos com aquesta apasionant disciplina és present a la nostra vida quotidiana: les matemàtiques en un context realista. Feu un cop d’ull pel blog, tafanegeu el seu contingut i animeu-vos a fer comentaris.

A classe hem comentat que la nova pel·lícula de l’Amenàbar està dedicada a una matemàtica, Hipàtia d’Alexandria. Aquí podeu veure el trailer. Més coses… Sabeu d’on prové la paraula ‘matemàtiques’? En aquesta entrada en fem cinc cèntims…

Després de fer un petit recorregut pel blog, segur que heu trobat coses que us han sorprès! Fem una posada en comú: de tot allò que heu vist i llegit, què us ha fet pensar ‘això també són matemàtiques?‘ ? Ja podeu escriure el vostre primer comentari!

Mireu, ara, aquest vídeo sobre fotografia matemàtica del Gabriel Ivorra. Al principi, surten unes fotografies que fan referència a alguna cosa que hem comentat a la classe de 3r B. Qui ho sap? Però, en tot cas, segur que aquestes fotografies matemàtiques us han estat interessants. Algú s’anima a fer de fotògraf?


Accions

Information

23 responses

14 09 2009
Alberto fernandez cortes 3rB

lloc crec que alomillor es una pelicula interesant de cara a l’estudi i tamabe de cara a la anecdota de que significa la paraula Matematiques.
I també vuldria dir de que ami sem donen mol malament les mates pero u vaig a provar tot i les matematiques en realitat a la nostra vida cuotidani ens serveix per tot per comprar pero tot
bueno em vaig m’agrada molt aquesta pagina ya em pasare me sdias

deuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!

14 09 2009
Àlvar

Molt bé, Alberto! Tu ets qui ha ‘inaugurat’ el blog aquest curs! Està molt bé que valoris la utilitat de les matemàtiques a la vida quotidiana. Segur que, de mica en mica, aprendràs a observar la teva vida diària amb ulls matemàtics!

15 09 2009
Rosana Donadios 3r-A

Hola!

M’agradat bastant, perquè mai hauria dit que aquestes fotos son matemàtiques, per a mi, simplement haurien estat fotos.
Pero la veritat es que si et fixes, hi veus en la majoria alguna forma geométrica o també alguna simétrica… es bastant curiós.

Está bé mirar les mates d’una forma diferent.

Dw

15 09 2009
Àlvar

Molt bé Rosana! Crec que estàs descobrint que les matemàtiques són alguna cosa més que un conjunt de càlculs (també per a mi avorrits!). És molt interessant aquest canvi de visió, no et sembla?!

17 09 2009
Abisola Odumosu

hola,
wow aquells fotos son de mates?!!!! m’agrada molt… es que mai hauria dit que aquestes fotos son matematique
i els flors tambe son fotos de matematiques ???

17 09 2009
Erik Cabezuelo 3rB

Doncs, nomes hem passaba per mirar com era el blog del profe, i m’ha agradat bastant.
Encara no he vist el video, perquè estic fent deures de català, pero si me’n recordo quan els acabi, els veure tranquilament.

deeew

17 09 2009
Àlvar

Abisola, efectivament són fotografies de pura matemàtica!!! M’alegro molt que t’hagin agradat i sorprès!

Sí, Erik, potser que primer acabis els deures de català i després, tranquil·lament, et miras el vídeo. Quan l’hagis mirat pensa si la teva visió de què són les matemàtiques ha canviat ni que sigui una mica!

18 09 2009
Raul Sanchez Sanchez

Hola!!!
M´ha agradat molt el video , el que mes m´ha agradat a sigut “aquest monuments tridimensionals”. Bueno a veure si a classe podem fer un a llapis clar.
Bueno em tinc que anar.
A veure si poses noves imatges i de mes .
Ja ens veurem a la escola .
deuu.

18 09 2009
Raul Sanchez Sanchez

Profe t´envio aquests chistes de matematiques.Segur que t´agraden
Porque se suicido el libro de matematicas?
Porque tenia muchos problemas!!!.
Juan, como vas de matemáticas? Bien. Cuanto suman un ventilador roto y una mujer cansada? No lo se . Pues el ventilador roto novienta y la mujer cansada sesienta, sesienta + novienta = sientosincuenta.

19 09 2009
Salma Benbouhia Chouhaibi 3B

Hola Álvar:
Al igual que la Rosana i la Abisola sempre havia vist aquestes fotografies pero mai me les hauria plantejat com matematiques. He llegit les altres publicacions que tens amb els teus ex-alumnes i tambe seria interessant fer les mates igual de divertides.
Espero que aquest sigui un curs molt profitós i que passem a quart amb moltes coses aprengudes.
Adeuuuuuuuu

19 09 2009
Àlvar

Prenc nota, Raul, de la teva suggerència: a veure què podem fer!! Em sap greu que el llibre de matemàtiques s’hagi suïcidat: els problemes de matemàtiques sí, poden ser desesperants, però també ens poden fer passar una bona estona🙂 Molt bé els acudits, Raul!!

Segur que aquest curs, Salma, serà molt profitós i, és clar que sí, divertit: jo m’ho estic passant molt bé a classe i estic content de com esteu rebent aquest nostre blog de matemàtiques!!

20 09 2009
ALBERT MORENO FERNANDEZ

MATEMATIQUES-
La paraula matematiques prove del antic greg que significa “el que pot ser apres”.
Bueno Àlvar marxo a fer els deures de matematiques.
Adeu!!!

20 09 2009
Àlvar

Filologia + Matemàtiques… Visca la interdisciplinarietat!! Molt bé, Albert!

21 09 2009
Alberto fernandez cortes 3rB

per segona vegada em pasu per aquet blog perque com tu bé dius les matematiques son una cosa esencials pero a la nostra vida pero mira k ami em costa eehhhhhhhh pero uenu me acostumbrare
bueno m’mem vaig k tinc ara classe fins ara

dew

m’agrada molt aquest bloc

22 09 2009
Aida 3ra

olaaa profee !
q saigues q magrada molt aquet tipus de mates ,veure d’una altra manera les mates es fantastic😀.
Algun dia podriem fer una calsse daquest tius amb acudits i fotos q no fossin com les classes de sempre😀
Mai auria dir q aquestes fotos tenen a veure amb les mates .
acontinuació et deixo un acudit ,espero q passin una bona estona .
Què fa un matemàtic si li costa 25 ptes. enviar una carta i només té segells de 35 i 10 ptes? Enganxa els segell de 35 i de 10 separats pel signe “menys”. 😀

deuuuu!!

22 09 2009
Àlvar

Hola Aida! M’ha agradat molt el teu comentari: descobrir coses noves és quelcom molt interessant!! Treballar a l’aula aquestes matemàtiques és una mica complicat, però per això tenim aquest blog, no et sembla? També és important combinar les diferents maneres de fer i veure les matemàtiques!!

22 09 2009
Raul Sanchez Sanchez

hola Àlvar.
Es la segona vegada que entro en aquesta pagina , perque m´agradat molt.Avui he apres noves coses…
espero millor en les mates per que sempre s´hem a donat de pena.
PD:espero millorar en la fulla d´auto control.
bueno em vaig a prepara la mochilla pern demà.
deuuu.

22 09 2009
raul sanchez

ya he trobat l´error .
si a 50 euros li restem el 20% dona=40 euros.

10 12 2009
Gabriel Ivorra

Acabe de descobrir, per pura casualitat, aquest blog que m’ha semblat d’allò més interessant i profitós per a la nostra (jo també) tasca de profes. Però el que m’ha sorprés és trobar-me amb el meu muntatge fotogràfic-musical, recomanat per tu als teus alumnes i que fins i tot els hi haja agradat. Precisament estava penjat a youtube i a la meva web per aquestos tipus de coses, però és tot un plaer que us puga fer un servei a tots vosaltres. Per tant, Àlvar (no?), moltíssimes gràcies per valorar el treball que un, dins de la seva modèstia, és capaç de fer i per fer que li veja una utilitat pràctica. A vosaltres, alumnes d’Àlvar, no desaprofiteu el profe que teniu, és més, aprofiteu-vos d’ell tot el que pugueu.
De nou milers de gràcies i una salutació molt gran per a tots.
Des d’Alacant
Gabriel

10 12 2009
Àlvar

El teu treball, Gabriel, és excel·lent! Ja has pogut comprovar que per al meu alumnat va resultar d’allò més estimulant i, sobretot, els va resultar tot un descobriment (paraula tan important en matemàtiques, i no només!).
Moltes gràcies per les teves paraules i esperem rebre’t de nou en aquest, ara també teu, Pentàgon de la bellesa!
Àlvar

2 08 2010
Gabriel Ivorra

Benvolgut Àlvar:
Després d’any i mig d’haver fet l’audiomusical sobre Fotografia Matemàtica, m’he atrevit a fer-ne un segon. Espere que no s’acomplisca el refrà sobre les segones part.
Per si et ve de gust o si el vulgueres fer servir, seria per a mi tot un plaer. T’acompanye l’adreça de Youtube corresponent.

Esperant que sigui del teu gust i desitjan-te un bon estiu, rep una abraçada.
Gràcies de nou.
Gabriel Ivorra

2 08 2010
Àlvar

Benvolgut Gabriel,

Moltes gràcies pel teu comentari i, sobretot, moltes gràcies pel teu nou audiovisual i per fer-m’ho saber. Crec, però, que aquesta bona nova mereix quelcom més que un simple comentari per part meva: mereix una entrada pròpia!

També per a tu un molt bon estiu!

Molt cordialment,

Àlvar

2 08 2010
Sensibilitats matemàtiques « El pentàgon de la bellesa

[…] un audiovisual del professor Gabriel Ivorra. Recordeu? Per si de cas l’heu oblidat, aquí el torneu a […]

Deixa un comentari

